tabung kemanusian

Saturday 7 June 2014

JODOH ITU MILIK KITA...

Salam semua...

 amboi tajuk bukan main g kan... hihihihi sebenarnya yg tu tajuk novel yg cek baca..
novel ni dah lama di terbitkan tp cek yg baru berpeluang untuk baca....
mungkin dah ada yg mmbacanya..
mai kita tau serba skit mngenai novel ni...

Pengarang : Sara Aisha
Penerbitan : Karyaseni Sdn. Bhd.
Tahun Cetakan : 2013 
(yg ke-8 cetakan Wowww...tahniah to pengarang)
No. ISBN : 978-967-0246-14-7
Subject : Malay Fiction

jom kita usha sinopsis dia...

"kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai kerana kita akan berkhawin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah telah tetapkan sejak azali..."

Siapa sangka itulah yang tersurat buat Dahlia dan Aariz Danial. Ikatan ssuci tercipta antara mereka bukanlah kerana cinta yang mengebu dalam hati, mahupun kasih yang membara tetapi kerana sikapmementingkan diri seseorang manusia bernama Syafiq.

"Janganlah suka sangat kacau saya, Aariz. Tak larat saya nak layan perangai awak tu, tau. Nakalnya, ya ampun!! - Dahlia

"okeylah, okeylah. just kidding. Dahlia Darius bukan isteri baru yang saya beli. she's a gift. Hadiah paling istimewa yang dihadiahkan Allah untuk saya. Puas hati ?" - Aariz Danial

"Aku takkan biarkan kau bahagia, Aariz Danial! Kebahagian yang bernama Dahlia itu...akan aku rampas sekejam mungkin" - Syafiq

Tatkala persoalan demi persoalan mula timbil di sebalik tulusnya seorang lelaki Aariz Danial, mampukah Dahlia terus teguh berdiri mempertahankan cinta buat suami sendiri? Atau mungkinkah mahligai bahagia mereka rebah menyembah bumi sebelum ianya sempat bermula? Apakah akhirnya Syafiq yang akan tersenyum puas tatkala melihat kehancuran seorang lelaki yang paling dibenci.... iaitu abangnya sendiri?

jom dapatkan novel ini bagi yang sesiapa yang belum mendapatkannya lagi... bye cek nak hbiskan "study"... hihihihihihi...
jumpa lg nnt dengan buku lain...



No comments:

Post a Comment